60-latek z gminy Cyców stracił ze swojego konta ponad 1200 złotych po kontakcie telefonicznym z rzekomymi pracownikami banku. Mężczyzna podał im swoje dane osobowe oraz hasło do bankowości elektronicznej oraz pin do karty.

- Wczoraj do policjantów z łęczyńskiej komendy zgłosił się 60-letni mieszkaniec gminy Cyców, który poinformował, że padł ofiarą oszustów – informuje starszy aspirant Magdalena Krasna. Z relacji mężczyzny wynikało, że zadzwoniła do niego kobieta podająca się za pracownika banku. Poinformowała, że na jego koncie widnieje kilka wniosków o kredyt. Mężczyzna zaprzeczył, aby takie wnioski składał. Następnie kobieta poprosiła o podanie danych osobowych oraz danych dowodu osobistego. Po czym podała numer telefonu na który miał zadzwonić, aby dowiedzieć się szczegółów dotyczących złożonych wniosków. Kiedy zadzwonił pod wskazany numer odezwał się mężczyzna, któremu podał swoje dane oraz hasło do bankowości elektronicznej i pin do karty.

W pewnym momencie 60-latek nabrał podejrzeń i skontaktował się z infolinią swojego banku. Opowiedział o całej sytuacji wówczas dostęp do jego konta został zablokowany. Niestety okazało się, że z jego konta zniknęło już 1200 złotych.

Łęczna 19 października 2021

Aktualności z Łęcznej i regionu; informacje ważne i ciekawe z Łęcznej i okolic; biznes, sport i kultura w Łęcznej, Lubartowie, Lublinie, Świdniku i Włodawie.